Projemiz 6/E sınıfı öğrencileri ile okulumuz İngilizce Öğretmeni Sevgi ARI denetiminde gerçekleşmektedir.
Türkiye'den 9 öğretmen, İtalya'dan 1 öğretmen, Romanya'dan 1 öğretmen,Gürcistan'dan 1 öğretmen ve İspanya'dan 1 öğretmen ve 123 öğrenci katılımı ile sürdürülmektedir.
Projenin Amaçları
Öğrencilerin medya okuryazarlığını, çeşitlerini, iletişim medyası örneklerini, dijital medya ve interaktif medya örneklerini;
• Sahte haberlerin etkisinin farkına varın;
• Multimedya becerilerini geliştirmek zorunda;
• İlgi çekici, eğlenceli ve heyecan verici bir şekilde medya okuryazarı olun;
• İnternette bulabilecekleri bilgilere pratik bir göz atın;
• Yabancı dilde (İngilizce) iletişimi geliştirmek;
• İşbirliği ruhunu geliştirmek; ve kültürlerarası iletişim
Proje Sonunda;
Ortak Ürün, çevrimiçi kaynakların yanı sıra yeni becerilerin, yetkinliklerin ve bilgilerin geliştirilmesini içerir.
• ortak bir ürün projesinin blogunu oluşturmak;
• çevrimiçi kitaplar oluşturmak;
• Yabancı dilde iletişim, dijital ve sosyal becerilerde yeterliliklerin artırılması;
• Aşağıdakiler gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek: bilgiyi araştırmak, sunmak; takım çalışması, yaratıcılık ve eleştirel düşünme;
• Gelecek nesillerin sadece gördükleri ve duyduklarıyla şekillenmeyip kendileri için düşünebilmelerini sağlamaktır.
1.Öğrencilerimiz projemizin ön anketini doldurdu.
2. eTwinning projemizde öğretmenlerin ilk ve tanışma toplantısı yapıldı.
3.Öğrencilerimiz öğrenci tanıtımı için oy kullanarak voki uygulamasını seçtiler.
4.Öğrencilerimiz oy kullanarak projenin adını belirlediler.
5. Öğrencilerimiz projemizin logosu tasarlamak için web2 araçlarını kullandılar.
6. Projemizin logo ve posteri belirlendi. Etkinliklerimize katılan ve büyük gayret gösteren öğrencilerimizi tebrik ederiz.
7.Ekim Ayında karışık takımlardan oluşan öğrencilerimiz foruma medya ile ilgili düşüncelerini yazdı. Bu düşüncelerden oluşan diyaloglar hazırladılar.
8.Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesinden Prof.Dr Nezih Orhon ile Medya Okuryazarlığı hakkında webinar toplantımızı 6 Kasım 2021 tarihinde yaptık.
9.Kasım Ayında öğrencilerimiz Medya meslekleriyle kartlar ve oyunlar hazırladılar.Hem öğrendiler hem de eğlenerek oyunu oynadılar.
10. Aralık ayında öğrencilerimiz belirlenen konular hakkında yalan haber hazırladılar.Yanlış bilgi ve yalan haberi nasıl ayırt edebileceklerini öğrendiler.
11.Öğretmenlerin hazırladıkları gerçek ve yalan haberlerden oluşan Kahoot oyununu öğrencilerimiz eğlenerek oynadılar.
12.Öğrencilerimiz okulumuzun eTwinning Panosunu hazırladılar.
13.Gürcistan ortağımız ile toplantımız 20 Aralık 2021'deydi.Öncelikle öğretmenler kendilerini tanıttılar ve öğrencilerimizin hazırladığı ülke tanıtım videolarını izledik.Ardından Kahoot oyunları oynadık.Sonra öğrencilerimiz kendilerini tanıttı.Ardından bazı kelimelerin Türkçe ve Gürcüce telaffuzlarını öğrendik.
14.Sakarya Üniversitesinden Dr Çiğdem Çalapkulu ile sosyal medya webinarı düzenledik.
15.İtalyan ortağımız Lucia Canaletti ve okulunun işbirliğinde 15 Şubat'ta gerçekleştirilen webinarınız siber güvenlik, siber zorbalık nasıl önlenir, medya okuryazarlığı ve empati gibi konuları ele aldı. Stratejilerimizi ve e-politikamızı iş ortaklarımızla paylaştık.
16.Güvenli internet günü için işbirlikli olarak rap şarkısı hazırladık.
17.İşbirlikli ve karışık takımlardan oluşan projemizin final ürünü olarak çok dilli sözlük oluşturduk.
https://view.genial.ly/6202842d2463be001aa893cc/presentation-multilingual-dictionary
18.Projemizin başından itibaren yapılan çalışmaların kolajını yaparak online sergisi hazırladık.
https://app.emaze.com/@ALRCTRZWO/exhibition-of-our-collages?autoplay#1
19. Projemize katılan öğrencilerimize sertifikalarını verdik.