Keloğlan'la Bir Finans Oyunu: Hislerini Katma, Bütçeni Katla!

Keloğlan'la Bir Finans Oyunu: Hislerini Katma, Bütçeni Katla!

Keloğlan'la Bir Finans Oyunu: Hislerini Katma, Bütçeni Katla!  isimli projemiz okulumuz Türkçe Öğretmeni HAtice ÖZMEN danışmanlığında yürütülmektedir. Projede okulumuz 5.sınıf öğrencileri yer almaktadır.

06.06.2022 413

Bu çalışmada; öğrencilerimize "tasarruf etme" değerini kazandırma, onların finansal okuryazarlık beceri düzeylerini ve bunu artırmaya ilişkin Keloğlan masallarından yola çıkılarak hazırlanan sanal oyunun etkisini belirlemek amaçlanmaktadır. Nitel araştırma ile desenlenen bir eylem araştırmasıdır. Durum örneklemesiyle belirlenmiş 8 öğrenciden oluşan çalışma grubu, 5. sınıf düzeyindedir. Veriler, görüşme yöntemi ile toplanmış ve çalışma grubuna yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Formun verileri içerik analizi ile yorumlanmış ve öğrencilerin okul içi ve dışı e-öğrenme ortamlarında oynayabilecekleri bir sanal oyun yazılmıştır. Bu oyun, Türk masal kahramanımız Keloğlan masallarından hareketle hazırlanmış ve masal kahramanıyla bağ kuran katılımcılardan oyun esnasında belirledikleri hedef bütçeyi oyun kazanımları doğrultusunda harcamaları istenmiştir. İki haftalık süre zarfında birer defa oyunu oynayan katılımcılara araştırmacılar tarafından dörderli gruplar halinde odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Bulgular sonucunda katılımcıların finansal okuryazarlıklarının geliştirilmesi gerektiği, oyun uygulamasının ardından finansal okuryazarlık becerilerinin arttığı, tasarruf etme değerini kazandırmada hazırlanan sanal oyunun olumlu etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir Değer öğretiminin etkinlikler ve dijital eğitici oyunlarla artırılmasına ve finansal okuryazarlığın geliştirilmesine ilişkin önerilerde bulunulmuştur.

Bulgular sonucunda katılımcıların finansal okuryazarlıklarının geliştirilmesi gerektiği, oyun uygulamasının ardından finansal okuryazarlık becerilerinin arttığı, tasarruf etme değerini kazandırmada hazırlanan sanal oyunun olumlu etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir Değer öğretiminin etkinlikler ve dijital eğitici oyunlarla artırılmasına ve finansal okuryazarlığın geliştirilmesine ilişkin önerilerde bulunulmuştur.